Cumartesi, Ocak 03, 2015

Süper yiyecekler 1- Kurt Üzümü ( Goji Berry )

 
   Keşke daha erken tanısaymışım dediğim bir meyve Goji Berry. Hangi faydasından başlasam bilmiyorum. Üzerine sayfalarca araştırma yapılmış bu Tibet meyvesinin her özelliğini burada saymam imkansız. Çocuğuna verebileceğiniz en harika atıştırmalık diyebilirim. B, C ve A vitamini açısından oldukça zengin. Özellikle 100 gram Gojii berryde aynı orandaki portakaldan 3 kat daha fazla C vitamini var. Cildin ihtiyacı olan her türlü vitamin ve mineral Goji Berry de mevcut. Ben 1 yaşından beri düzenli olarak kızıma hergün Goji Berry veriyorum. Önceleri suda ıslatıp yumuşadıktan sonra veriyordum. Şimdiyse kendisi büyük bir keyifle yiyor. Eğer sade olarak sevmezse ıslatıp yumuşamış halini muz gibi diğer meyvelerle karıştırıp, rondodan geçirip kefirine ya da keçi sütüne ekleyip verebilirsiniz. Alerjik bir meyve mi tam olarak bilmiyorum o yüzden ilk başta küçük miktarda çocuğunuza tattırıp etkisine bakabilirsiniz.  
     
 Oldukça alkali olan bu meyveyi kanser hastalarına, kemoterapi alanlara özellikle çabuk toparlanmaları için öneriyorlar. Aşağıdaki linkte canlı kan örneği incelenen bir hasta var. Öncesinde alyuvarlar oksijen taşıyamayacak kadar bitkin, form değiştirmişler, akyuvarlar ise hareket edemeyecek kadar kötü durumdalar, etrafındaki bakteri ve mantarları yok edemeyecek kadar güçsüzler. Kısa bir süre goji berry suyu tükettikten sonraki sonuç inanılmaz. Video İngilizce. O yüzden eğer İngilizce  bilmiyorsanız mutlaka birinin size türkçeye çevirmesini rica edin. Çok daha açıklayıcı olacaktır. 

 Ülkemizde henüz çok az miktarlarda yetiştiği için fiyatı çok yüksek, eğer bir karış bile toprağınız, bahçeniz varsa ağacını dikin derim :) Fidanları internette satılıyor. Farklı iklim şartlarında yetişebiliyor. Ben kurusunu marketten alıyorum fakat dalından koparıp taze taze yemeyi sabırsızlıkla bekliyorum.

  Goji berry ile ilgili daha fazla bilgi ; 
http://goji-berry-turkiye.com/goji-berry-yararlari.html
  
Goji berry ile ilgili canlı kan örneği videosu ;




Hiç yorum yok: